Halo: Combat Evolved Anniversary, geçen E3 etkinliğinde Microsoft
tarafından duyuruldu. Oyun ilgimi de çekti açıkçası, bunların ilk sebebi
seriyi sevmem. Diğer noktalar ise oyunun yeniden yapılması ve bazı yeni
özellikleri. İşin içine tazelikler girince
renk değişti. Çıktığında özellikle çoklu oyuncu modunda rağbet göreceğini
tahmin ediyorum. Gelin hep birlikte Halo’nun tekrardan yapılan
versiyonunda neler olacağına biraz göz atalım.
Eski hikaye yeni imajHalo,
ilk olarak 2001’de piyasaya sürüldü. 2 senelik bir rötardan sonra da
PC’ye geldi. Xbox’ta zamanında oynamıştım, ama PC versiyonu daha iyiydi.
Özellikle geliştirilmiş Multiplayer modu hoşuma gitmişti, ama favorim
her zaman Halo 2 oldu nedense. Geçmişi bir kenara bıraktıktan sonra asıl
konumuza devam ediyoruz.
Halo:
Combat Evolved Anniversary, adından da belli olacağı üzere Halo 1’in
yeniden yapılmış versiyonu, yeni baştan tasarlanıyor. Bunun arkasında da
343 Industries ve Saber Interactive işbirliği yatıyor. Halo’nun
Campaign kısmında oyunun orijinal motoru ve Saber3d Engine kullanılıyor. Multiplayer gücünü ise Reach Engine’dan alıyor. Aslına bakacak olursak, üç farklı grafik
motoru işin içinde diyebiliriz. Bu bağlamda ortaya yeni bir özellik daha giriyor, Gamepad üstünde
“Back” tuşuna bastığımızda oyun geliştirilmiş grafiksel halinden çıkıp,
orijinal grafiklerine dönecek. Yani eski ve yeni grafikler arasında
gerçek zamanlı olarak dönüş imkanımız olacak.